Чому брейнстормінг не дає мені результатів
Скільки себе пам’ятаю, у мене ніколи не заходили ідеї провести мозковий штурм. Зараз його називають новомодним словом брейнстормінг, хоча це просто англійською називають мозковий штурм. На всякий випадок озвучу його мета – використовувати творчий потенціал кожного працівника, щоб виявити максимум ідей для вирішення проблеми або створення нової концепції/продукту. Може в цьому є заковика?
Співробітники не творчі, співробітникам плювати на рішення проблеми?
Якщо дивитися на його концепцію: заборона на критику ідей, ніяких обмежень при обговоренні, чим більше ідей, тим краще, різні ідеї варто об’єднати для створення однієї нової. То може тут моя проблема?
Я критикую, не помічаючи цього, як обмежую людей? Не знаю.
Більше того, я навіть на озброєння брала 8 прийомів, як зробити мозковий штурм ефективним. А саме:
1. Коротке повідомлення . Кожен повинен підготуватися до зустрічі, описавши предмет обговорення в 280 символах. Це дозволить кожному дати свою характеристику обговорюваної проблеми.
2. Протилежна думка . Наприклад, якщо хочеш налагодити відносини з постачальниками. Потрібно відповісти на запитання «Як зіпсувати стосунки з постачальниками? ». Знайдені рішення допоможуть ширше подивитися на ситуацію і знайти оригінальні варіанти.
3. Групове мислення . Необхідно створити групи по кілька учасників. Завдання полягає в тому, щоб один учасник протягом десяти хвилин записував всі свої ідеї з даної проблеми. Через 10 хвилин він передає цей список сусідові, який повинен розвинути ідеї колеги.
4. Назад у майбутнє . Мета – поставити питання з точки зору майбутнього. Наприклад, яким ви бачите дизайн для нового сервісу не зараз, а через 5 або 10 років.
5. Проектування . Співробітник повинен уявити себе на місці потенційного клієнта, вигаданого персонажа, відомої особистості. Ніяких обмежень: уявний герой може бути людиною будь-якої статі, віку та національності.
6. Подвійний мозковий штурм . Якщо важко знайти хорошу ідею, застосуйте метод подвійного мозкового штурму. Мета – відібрати вже висловлені кращі ідеї і спробувати розвинути їх (знову без критики і обмежень). Цей метод можна повторювати до тих пір, поки не знайдете відповідне рішення.
7. Слово за слово . Співробітники пишуть максимум ідей і приступають до їх обговорення. Координатор зустрічі вибирає декілька слів написаних і пропонує побудувати обговорення і генерацію ідей, відштовхуючись від них.
8. Спонтанність . Креативність тісно пов’язана зі спонтанністю. Наприклад, координатор може попросити колег записати перше речення, яке приходить в голову при думці про поставленій проблемі. З цього можна почати новий виток обговорень.