Успіх

Що можна і що не можна розповідати про минулу роботу на співбесіді

Практично на будь-якій співбесіді при наймі на роботу вас будуть питати про те, де ви працювали раніше, що ви там робили і чому пішли. І вся ця частина розмови – суцільне мінне поле. Тому що тут дуже легко помилитися і потрапити в пастку HR-директора або керівника, який проводить співбесіду.

Про що треба пам’ятати?

Не прикрашайте занадто явно.

На співбесідах брешуть всі. Навіть ті, хто вважає, що говорить тільки правду, сам того не помічаючи, прикрашає дійсність і перебільшує свою роль у компанії. Так влаштована людина.

Кожен другий співає про те, що на минулому місці роботи вся компанія тільки на ньому і трималася. І коли запитуєш: а чому ж вони звільнили такого цінного працівника, у відповідь як правило отримуєш щось невиразне. Які звинувачення на адресу попереднього керівництва, або якусь каламутну історію, яка викликає ще більше сумнівів.

Не треба байок і казок, говорите близько до правди. Адже в будь-якій нормальній компанії ваші слова будуть перевіряти. Подумайте, а ви самі б повірили у вашу історію або засумнівалися б у її правдивості.

Не сваріть попереднє начальство.

Це, здавалося б, прописна істина, але на кожному третьому співбесіді я чую від шукачів розповіді про те, який колишній начальник був самодур, хам, жаднюка і дилетант. Допускаю, що це правда. Але ви бачите мене перший раз в житті і поливаєте брудом людину, з якою до цього працювали, отримували від нього гроші і т. д. Навіть якщо він образив вас незаслужено і вигнав, щоб звільнити робоче місце для своєї коханки – не треба мені про це розповідати на першій же зустрічі.

Це не кращим чином вас характеризує, і наштовхне майбутнього роботодавця на думку, що і про нього ви будете говорити приблизно те ж саме, коли звільнитеся.

Не розповідайте про внутрішню кухню компанії, з якої звільнилися.

Конкурентну розвідку ніхто не відміняв. Але необов’язково засилати шпигуна всередину до суперників, можна запросити на співбесіду людини, який від них звільнився, пообіцяти йому роботу і хорошу посаду і активно його розпитати про те, як влаштований бізнес конкурентів.

І багато хто починає видавати комерційні таємниці одну за одною прямо на першій співбесіді. І не тільки комерційні, а й інтимні подробиці про особисте життя керівництва і менеджерів середньої ланки: хто з ким, коли і в якій, вибачте, позі.

Я не візьму таку людину на роботу ніколи, тому що потім він також і про нашу компанію буде все викладати незнайомим людям. Я розумію, що зайве говорити, що це не відповідає нормам порядної поведінки. Але нехай вас зупинить хоча б думка про те, що це завадить отримати роботу.

Будьте максимально конкретні.

А про що ж розказувати? – запитаєте ви. Розповідайте конкретику – що ви робили, а найголовніше, що зробили. Говорите про результати та досягнення. Причому обов’язково від першої особи. Коли говорить кандидат на співбесіді “ми” – ми продавали, ми працювали – я думаю не про те, що він командний гравець, а про те, що він спортсмен, який отримав медаль тому, що вся команда отримала, а він при цьому міг сидіти весь матч на лаві запасних.

Якщо ви перерахуєте функціональні обов’язки, які виконували і цим обмежитеся – цього теж буде мало.

Розкажіть конкретно, яких успіхів досягли, які були досягнення. З фактами і цифрами. І поясніть, як і за рахунок чого домагалися результатів, щоб я розумів, що це реальна історія, а не чергова байка про те, який ви великий або велика.

Саме тут можна продемонструвати розуміння роботи галузі, показати професійні знання, згадати про корисні зв’язки, які у вас є і т. д.

Саме такий поважний і конкретний розповідь і «продасть» вас роботодавцю найкраще.